Tag Archives | „Švietimo architektūra“

„Architektūros fondas“ kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakultetu 2015 m. surengė pirmąjį paskaitų ciklą, skirtą švietimo architektūros kūrimo problemoms spręsti. Šio ciklo metu penki pranešėjai iš Olandijos, Vokietijos, Jungtinės karalystės, Italijos ir Belgijos pasidalijo savo patirtimi, pasiekimais formuojant ir pertvarkant mokymosi erdves. Buvęs paskaitų ciklas paskatinto senųjų demokratijų patirties studijas ir plačias skirtingų sričių specialistų diskusijas: architektūros, švietimo ir viešojo administravimo specialistų, atsakingų… Skaityti daugiau
Niekas neabejoja, jog namų aplinka turi būti jauki, patogi, darbo vieta – leidžianti susikaupti, tačiau tik dabar prabylama apie edukacinių erdvių kokybinius poreikius. „Tik sukūrus mokyklą, kurią jauni žmonės laikytų antraisiais namais, ir kuriuose jaustųsi gerai bei būtų laimingi, galima tikėtis kokybiško ugdymo proceso ir pozityvių mokymosi rezultatų“, – neabejoja Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Architektūros pagrindų ir teorijos katedros vedėja Edita Riaubienė, dalyvaujanti ne… Skaityti daugiau
Kad moksleiviams nepakanka šiltų sienų ir naujų langų, pripažįsta ir pedagogai, ir architektai. Sovietmečiu statytos bendrojo lavinimo mokyklos ateityje turėtų tapti šiuolaikiškomis mokymosi erdvėmis, kuriose būtų jauku ir patogu moksleiviams, mokytojams ir svečiams. Apie tai, ką daryti, kad moksleiviai būtų ugdomi kūrybiškoje aplinkoje, atsakymo ieškos konferencijos „Švietimo architektūra“ pranešėjai ir dalyviai. Šiandienės mokyklos pastato kokybė neretai apibūdinama tik šiluminio efektyvumo rodikliais ar naujai apdailintu eksterjeru.… Skaityti daugiau
Rugsėjo 28 dieną, pirmadienį, penkioliktasis Architektūros [pokalbių] fondo ciklas „Švietimo architektūra“ kviečia į paskutinę ciklo paskaitą: Maarteno Van Den Driessche (Belgija) „Šiandieninė mokyklų architektūra Belgijoje: elementų topologija“. Mokyklų pastatai neabejotinai labai svarbūs visuomeniniai objektai. Šiuo metu Belgijoje vyksta reikšmingi ugdymui skirtų objektų architektūros pokyčiai. Per paskutiniuosius 5 metus buvo įgyvendinta nemažai įdomių mokyklų projektų. Paskaitoje bus aptariami 10 pastaruoju metu įgyvendintų architektūrinių projektų ir analizė… Skaityti daugiau
Kuriant gerovės visuomenę Vakarų valstybėse išskirtinis dėmesys skiriamas jaunosios kartos ugdymui. Siekiant visuomenės demokratėjimo, edukacinė architektūra tampa vienu svarbiausiu įrankiu. Paradoksalu, tačiau po kolonijinius procesus išgyvenanti Lietuva, deklaruodama gerovės ir demokratinės visuomenės kūrimo siekius, švietimo įstaigų architektūrai vis dar neskiria deramo dėmesio.   Šiuolaikinės edukacijos sistemos atsietos nuo šiems procesams skirtų erdvių. Šiandien mokyklos pastato kokybė dažnai apibūdinama tik atitvarų šiluminės varžos rodikliais. Mokymosi erdvių… Skaityti daugiau