Top Baneris

VGTU mokslininkai prisidės kuriant išmanųjį konteinerį

2017 balandžio 4 d.
VGTU nuotr.
VGTU nuotr.
Pasidalykite straipsniu

Klaipėdoje pasirašytas susitarimas dėl suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomo geležinkelio lokomotyvo kūrimo bei išmanaus SGD transportavimo konteinerio gamybos. Šio projekto partneriai yra ir Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU).

„Kurdami lokomotyvo valdymo sistemą VGTU mokslininkai aktyviai dirba su „Lietuvos geležinkelių“ geležinkelių depu. VGTU Transporto inžinerijos fakultetas jau daugelį metų tiria dujų panaudojimą įvairių transporto priemonių varikliuose, tad mūsų dalyvavimas šiame projekte yra gana dėsningas“, – sako VGTU mokslo ir inovacijų prorektorius Antanas Čenys.

Prieš metus įsteigtas Lietuvos suskystintų gamtinių dujų klasteris generuoja inovatyvius sprendimus. SGD paskirstymas ir pritaikymas – pagrindiniai iššūkiai siekiant spartesnės SGD infrastruktūros plėtros Baltijos jūros regione. Prie SGD varomo geležinkelio lokomotyvo sukūrimo projekto inžinerinius ir technologinius išteklius sujungia klasterio nariai ir partneriai AB „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija BEGA, AB „Klaipėdos nafta“, VGTU ir Klaipėdos universitetas. SGD varomas lokomotyvas būtų naudojamas uostą aptarnaujančių geležinkelių logistikoje ir turėtų tapti unikaliu SGD taikymo transporto srityje pavyzdžiu, atveriančiu švarių degalų panaudojimo galimybes geležinkelyje. SGD nėra sieros, azoto oksidų, mažesnis CO2 išmetimas.

Išmanaus SGD transportavimo konteinerio gamybos projektas skirtas geresnėms SGD paskirstymo sąlygoms kurti. Impulsą jo imtis suteikė AB „Klaipėdos nafta“ statomas SGD paskirstymo centras. Išmanieji konteineriai, kuriuos planuojama pradėti gaminti Lietuvoje, bus skirti SGD laikyti, taip pat kurui gabenti. Klientus Baltijos jūros regiono šalyse ir už jų ribų šios talpyklos galės pasiekti tiek keliais, tiek geležinkeliu arba jūros transportu. Tikimasi, kad pirmieji SGD konteineriai Lietuvoje bus pagaminti ir pradėti naudoti šių metų pabaigoje. Įgyvendindamos šį projektą jėgas suvienija AB Vakarų laivų gamykla ir JAV korporacija „Emerson“ bei norvegų kompanija DNV-GL.

VGTU inf.


Pasidalykite straipsniu
Komentarai

Rekomenduojami video