Blog

Ukmergės autobusų stočiai – papildomos funkcijos

Ukmergės r. savivaldybės nuotr.

Norėdami išsiskirti nedideli miestai renkasi panašų kelią – prieigose ar centruose stato kompaktiškas, tačiau modernios architektūrinės raiškos autobusų stotis. Greta šių noriai įsikuria ir prekybos ar kitų paslaugų centrai.

Ukmergės autobusų stotį projektavusios bendrovės „Veduta“ architektas Kastytis Bieliauskas patikino, kad prieš pradėdami projektuoti autobusų stotį specialistai domėjosi žmonių ir transporto priemonių judėjimo srautais, reikalavimais autobusų stočiai, nagrinėjo analogus. Savo viziją turėjo ir Ukmergės autobusų parko atstovai. Norėta, kad nedidelis miestas turėtų išskirtinį, savitą veidą turintį miesto statinį.

Kadangi autobusų stotis įsikūrusi greta prekybos centro, buvo derinama pastatų forma, kai kurie fasadų apdailos sprendiniai, medžiagiškumas. Skirtingų paskirčių pastatus susieja sklypų zonavimas ir reljefas, tokiu būdu kuriama darni aplinka ir bendras erdvinis masyvas.

Kaip ir norėta, prekybos centro pastatas neužgožia autobusų stoties – viena vertus, dėmesį atkreipia virš parapetų pritvirtintos fasadinės žaliuzės ir ant jų – šviečiantis autobusų stoties užrašas bei herbas. Kita vertus, parduotuvės fasadas nugręžtas nuo autobusų stoties į Vytauto gatvę.

„Urbanistikoje vartojamas terminas „miesto vartai“. Įvažiuojant į miestą matyti pirmosios dominantės – pastatai ar tiltai. Ukmergėje tokių dominančių nėra, o svečius pasitinkantis prekybos centras sukuria prekybos rajono įvaizdį. Sustojus autobusų stotyje, kuri gana subtili, nedidelė, kompaktiška, tačiau kurioje naudojamos ilgaamžės medžiagos, aliuminio ir stiklo konstrukcijų gausa, matyti miesto supratimas apie minėtą miesto vartų įvaizdį“, – komentavo architektas.

Dviejų aukštų 420 kvadratinių metrų ploto stoties pirmame aukšte įrengta 40 vietų laukimo salė su kasų, vaiko ir mamos zonomis, iš čia patenkama į administracines stoties patalpas. Čia pat suprojektuota ir dispečerinė, stoties viršininko kabinetas, bagažo saugojimo patalpa, vairuotojų poilsio kambarys, inkasacijos, ūkinės ir techninės įvadų patalpos. Antras aukštas skirtas stoties administracijai. Jame įrengti keli kabinetai, darbuotojų virtuvėlės patalpa, susirinkimų salė, archyvo patalpa ir serverinė.

Nors Ukmergės autobusų stoties pastatas – taisyklingos formos, be jokių įmantrių formų ir kitų architektūros elementų, tačiau taikliai parinkta fasado apdailos sistema jį išskiria iš kitų panašaus pobūdžio statinių, suteikia santūrumo ir solidumo. Architektai pasirinko skaidrią fasadų apdailos medžiagą – aliuminio stiklo konstrukcijas – derinti su masyvia kieta – klinkeriu, HPL plokštėmis, ant kurių horizontaliai sumontuotos fasadinės žaliuzės, tokios pat, kaip ir panaudotos perono apdailai.

Klinkeriu uždengtas fasadas apšiltintas polistireniniu putplasčiu, mineraline vata apšiltinto fasado dalis uždengta HPL plokštėmis. Fasade vyrauja pilka spalva: pilki vitrinų rėmai, lamelės, pilkai nudažytos metalo konstrukcijos. Dalis vitrinų stiklų irgi tonuoti pilkai.

Aliuminio stiklo konstrukcijos su paketais – parankus sprendimas visuomeninės paskirties objektuose: jas patogiau eksploatuoti, o eksploatavimo laikas ilgesnis.

Autobusų stoties interjere vyrauja šviesios balta ir pilka spalvos. Keleivių salei parinktos ir šviesių spalvų kėdės.

Lankytojų salėje įrengti ekranai, kuriuose matyti autobusų judėjimas, įdiegtos modernios vaizdo stebėjimo ir apsaugos sistemos. Komfortą užtikrina rekuperacijos, vėdinimo, kondicionavimo sistemos.

Ukmergės autobusų stoties statybos ir inžinerinių sistemų įrengimo darbai patikėti Telšiuose įsikūrusiai statybų bendrovei „Versina“.

Įvertinus pastato apkrovas ir grunto specifiką autobusų stoties pamatams buvo pasirinkta gręžtinių polių technologija, pastato karkasą sudaro gelžbetonio rostverkas, surenkamosios monolitinio gelžbetonio kolonos, surenkamosios gelžbetonio sijos, kiaurymėtosios plokštės bei blokeliai.

Objekto generalinis rangovas.

Objekto generalinis rangovas.

Anot bendrovės „Versina“ projektų vadovo Egidijaus Venckaus, šiame objekte kiek kitoks nei įprasta – keliomis medžiagomis apdailintas – fasadas. Specialistas paaiškino, kad kuo daugiau skirtingų šiltinimo ir apdailos medžiagų naudojama, tuo daugiau iššūkių – laukia skirtingi mazgai, sluoksnių storis, sudėtingėja ir jų sujungimas tarpusavyje. Be to, šiltinimo sistemos žinomos, dažnai naudojamos. Taigi didelę patirtį sukaupusios bendrovės specialistams gauta užduotis nepasirodė per sunki.

Įmonės „Versina“ atstovai telkė visas pastangas, kad projektą pavyktų įgyvendinti kuo greičiau. Jis užbaigtas maždaug per metus.

 RĖMĖJO TURINYS 

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.