Top Baneris

Trakų rajono savivaldybė – darkart apie priimtų sprendimų svarbą

2017 kovo 14 d.
Trakų autobusų stotis. Trakų r. savivaldybės nuotr.
Trakų autobusų stotis. Trakų r. savivaldybės nuotr.
Pasidalykite straipsniu

Trakų rajono savivaldybė, įsisukusi į nesibaigiančių diskusijų, svarstymų, kritikos karuselę, ėmėsi aiškinti esą tikrąją situaciją. Savivaldybės teigimu, pastaruoju metu viešojoje erdvėje atsirado klaidinančių teiginių bei nuomonių, kad visuomenei išsamiai pristatyti Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai neva netinka Trakams. Tokiu būdu stengiamasi sudaryti įspūdį, kad Trakuose nieko pakeisti negalima, sykiu sudaromos kliūtys šiuolaikiškai pažangai.

Įmonės „Trakų autobusų“ eksploatuojama autobusų stotis yra svarbioje vietoje, prie pat įvažiavimo į miestą. Nuo šios teritorijos prasideda miesto lankytojų susipažinimas su visai Lietuvai svarbia ir reikšminga istorine vieta – Trakais, būtent todėl reikalingas visuomenės poreikius atitinkantis objektas.

Autobusų stotis – miesto vartai, turintys atitikti tokios paskirties statiniams taikomus šiuolaikinius standartus, jų eksploatacijai turėtų būti naudojamos moderniausios technologijos, užtikrinančios keleivių, miesto gyventojų ir svečių geros kokybės kriterijus atitinkantį aptarnavimą. Dabartinė įmonės ,,Trakų autobusai“ nuosavybės teise valdomos autobusų stoties būklė neatitinka šiuolaikinių reikalavimų, reikalinga nusidėvėjusių patalpų rekonstrukcija (modernizavimas), transporto priemonių naujų įvažiavimo / išvažiavimo krypčių schemos sukūrimas, keleivių įlaipinimo / išlaipinimo vietų (zonų) įrengimas, keleivių poilsio zonų įrengimas.

Kita vertus, modernizuojant autobusų stotį, kurioje dėl veiklos specifikos apsilanko didelis žmonių skaičius, tikslinga autobusų stoties rekonstrukcijos metu įrengti prekybos paskirties patalpas, kuriose būtų sudaromos sąlygos atvykstantiems / išvykstantiems keleiviams bei miesto gyventojams ir svečiams vienoje vietoje įsigyti skirtingo asortimento prekių ir paslaugų, taip pat įrengti papildomas automobilių stovėjimo aikšteles.

traku_autobusu_stotis_2017_1

Trakų autobusų stotis. Trakų r. savivaldybės nuotr.

Visiems šiems planams įgyvendinti Trakų rajono savivaldybei reikalingos nemažos lėšos ir papildomi nuosavos ar valstybinės žemės plotai, kurie ribotųsi su Trakų autobusų stoties sklypu, esančiu Vytauto g. 90. Deja, bet rajono savivaldybės biudžetas nėra perteklinis, skolinimosi limitai apriboti, o socialiai būtinų įgyvendinti projektų sąrašas (mokyklos, darželiai, gatvės ir t. t.) taip pat ilgas ir reikalauja kuo skubesnių sprendimų.

Trakų rajono savivaldybė ir besiribojančių sklypų savininkai nutarė vykdyti bendrą projektą, kurio metu už investuotojo pinigus bus rekonstruojama Trakų autobusų stotis, sutvarkoma visa infrastruktūra, aplinka, plėtojami papildomi prekybinės paskirties pastatų plotai, kuriuose įsikurs smulkiojo verslo įmonės, dviračių nuomos punktai, Trakų turizmo informacijos centras.

Šalia pastatų bus įrengtos papildomos stovėjimo vietos miesto gyventojų ir svečių automobiliams, bus įrengta trijų juostų gatvė, sujungsianti transporto žiedą su Bernardinų gatve. Visų suplanuotų darbų preliminari vertė – 3 mln. eurų investuotojo lėšų, iš kurių apie 700 tūkst. eurų vertės autobusų stoties patalpos ir autobusų aikštelių infrastruktūra nemokamai atiteks Trakų rajono savivaldybės įmonei „Trakų autobusai“.

Įmonė „Trastas“ numatė ir sutartimi įsipareigojo pervesti ir 100 tūkst. eurų paramą rajono savivaldybei: už skirtas lėšas bus sutvarkyta greta esanti kalva bei ežero pakrantės, pėsčiųjų takai. Reikia nepamiršti, kad dėl įmonės „Trastas“ investicijų Trakų mieste bus sukurta 50 nuolatinių darbo vietų. Savivaldybės biudžetas taip pat pasipildys ir nekilnojamojo turto mokesčiu, kuris bus skaičiuojamas nuo visos naujų pastatų vertės.

traku autobusu stotis 10

Projekto vizual.

Bendrovė nuosavybės teise valdo 20,67 arų ploto žemės sklypą Vytauto g. 88, taip pat du besiribojančius sklypus (5,06 ir 9,35 arų ploto) Bernardinų gatvėje. Šie sklypai kartu su autobusų stoties valstybinės žemės sklypu Vytauto g. 90 sudaro galimybes atlikti Trakų autobusų stoties rekonstrukciją, nenaudojant Trakų savivaldybės biudžeto lėšų ir visiškai sutvarkant aplinkines teritorijas.

Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projekto įgyvendinimui buvo parengta turto mainų sutartis, pagal kurią įmonė „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ 47/100 dalį autobusų stoties pastatų, o įmonė „Trastas“ mainais perdavė „Trakų autobusų“ nuosavybėn visą žemės sklypą Vytauto g. 88. Parengtam mainų sutarties projektui pritarė „Trakų autobusų“ valdyba ir Trakų rajono savivaldybės taryba. Mainų sutartyje nustatytas turtų apsikeitimo santykis (47/100 pastato dalis iškeista į 100 proc. sklypo), buvo atliktas pagal tarptautinių turto vertintojų parengtas vertinimo ataskaitas. Mainų sutartis buvo patvirtinta notaro ir įregistruota viešame registre.

Prieš pasirenkant Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projekto teisinį pagrindą ir vykdymo būdą, teisine prasme buvo išnagrinėti kitų Lietuvos miestų savivaldybių įvykdyti autobusų stočių rekonstrukcijų projektai, tarp jkurių ir tie, kuriems buvo skelbiami viešieji konkursai.

Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos atveju Vytauto g. 90 sklypo nuomos teises valdo įmonė „Trakų autobusai“, o visaverčiam projekto įgyvendinimui būtini besiribojantys žemės sklypai (Vytauto g. 88 ir Bernardinų gatvėje), priklausantys įmonei „Trastas“, todėl vienintelis būdas iki galo įgyvendinti projektą ir buvo mainai. Tai ir buvo padaryta, nepažeidžiant Konstitucijos, Konkurencijos įstatymo, Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų bei kitų teisės aktų.

traku autobusu stotis 05

Projekto vizual.

Atlikus turto mainus, sandoris ir sutartys su investuotoju bendrove „Trastas“, buvusių ir dabartinių Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projekto priešininkų buvo apskųstas Konkurencijos Tarybai, Specialiųjų tyrimų tarnybai. Iš minėtų institucijų dar 2016 metų pavasarį Trakų rajono savivaldybė sulaukė detalių paklausimų apie vykdomą Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą. Buvo pateikti išsamūs atsakymai su visa dokumentacija ir nė viena institucija, susipažinusi su visomis projekto detalėmis, nepradėjo tyrimų, nepateikė papildomų klausimų ar pastabų.

Trakų rajono savivaldybės taryba patvirtino investuotoją įmonę „Trastas“ ir projekto įgyvendinimui būtinų teritorijų planavimo dokumentų koregavimo iniciatoriumi, t. y. bendrojo ir detaliojo planų keitimo procedūros buvo atliktos tik įmonės lėšomis. Svarbus faktas, kad bendrojo plano koregavimui (šalia infrastruktūrinės paskirties atsiranda ir komercinė paskirtis) ir Vytauto g. 90 sklypo detaliojo plano koregavimui (pagal pateiktus projektinius pasiūlymus pristatytus visuomenei) pritarė visos kontroliuojančios institucijos, tarp jų ir Kultūros paveldo departamentas bei Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija.

Viešojoje erdvėje pasirodė visiškai klaidinanti ir melaginga informacija, kad Trakų rajono savivaldybė prarado valstybinės žemės sklypą Vytauto g. 90 ir jį atidavė privačiam investuotojui, o jos valdomai įmonei atiteks tik nedidelė pastato dalis. Pagal pasirašytą mainų sutartį ir visuomenės aptarimui pateiktus Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus, įgyvendinus projektą, savivaldybės valdoma bendrovė „Trakų autobusai“ nuosavybės teise valdys daugiau nei 200 kv. metrų naujas, modernias patalpas, daugiau nei 2000 kv. metrų naujai įrengtą autobusų aikštelę (preliminari minėtų objektų sąmata yra 700 tūkst. eurų), 2 067 kv. metrų ploto sklypą Vytauto g. 88 su visa infrastruktūra (sklypo vertė pagal vertinimo ataskaitą yra 90 tūkst. eurų) ir nuomosis iš valstybės 2400 kv. metrų Vytauto g. 90 žemės sklypo.

traku autobusu stotis 03

Projekto vizual.

Be to, savivaldybė dar gaus 100 tūkst. eurų paramą aplinkinių teritorijų sutvarkymui, o investuotojas savo lėšomis pastatys ir įrengs visą likusį pastatą su pėsčiųjų pasažu, nuomos patalpomis, viešaisiais tualetais, sutvarkys aplinką, įrengs 70 naujų automobilių stovėjimo vietų bei sukurs 50 naujų darbo vietų.

Iki šiol „Trakų autobusai“ nuomojosi 5881 kv. metrų valstybinės žemės ir turėjo seną, fiziškai ir morališkai nudėvėtą maždaug 205 kv. metrų naudingojo ploto stotį bei visiškai nudėvėtą asfalto aikštelę. Ar iš pateiktos informacijos galima teigti, kad Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektas yra nenaudingas Trakų miesto gyventojams ir pažeidžia visuomenės interesą? Priešingai, visuomenės interesą Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos atveju, matyt, labiausiai pažeidžia tie, kurie nesuprantamų asmeninių ar kitų interesų (dauguma jų net ne trakiečiai) vedami, nori įsirašyti savo vardus ant sunykusios ir Trakų nepuošiančios stoties griuvėsių.

Trakų autobusų stotis duris turėtų atverti 2018 metų vasarą.

Trakų rajono savivaldybės inf.


Pasidalykite straipsniu
Komentarai

Rekomenduojami video