Blog

Tarptautiniame konkurse pristatyta ir lietuvių idėja

Kopenhagoje vykusiame tarptautiniame konkurse „Creative Business Cup“ unikalią idėją – upės srovės energijos keltą „Uperis“ – pristatė ir Lietuvos kūrėjai. Tarptautinio konkurso dalyvius Kopenhagoje vertino kompetentinga komisija, tarp kurios narių – JAV, Japonijos, Kinijos, Singapūro ir kitų pasaulinių kompanijų atstovai.

Lietuviai ne tik dalyvavo konkursinėje programoje, bet ir ieškojo investuotojų bei mezgė pažintis, tobulinosi kūrybiško verslo dirbtuvėse. Į Danijoje vykusį konkursą jie pateko laimėję Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos organizuotą nacionalinį konkursą.

„Tokie renginiai mums ypač reikalingi, nes norime, kad mūsų išradimas taptų infrastruktūros standartu. Be to, čia sutinki įvairių kūrybingų žmonių, investuotojų, kurie neturi laiko klausytis, taigi, reikia sugebėti per 30 sekundžių pasakyti viską, ką gali. Ši praktika – labai vertinga“, – įsitikinęs vienas „Uperio“ autorių Paulius Zaviša.

Ir nors konkurse prizų laimėti lietuviams nepavyko, o nugalėtojų titulas teko Kinijos atstovams, „Uperio“ sumanytojai tikina svarbiausių rezultatų pasiekę. „Mes, lietuviai, esame ir kūrybingi, ir darbštūs, tačiau kartais nesugebame savęs pateikti. Tokios išvykos ir pabendravimai su žmonėmis atveria akis. Užmezgėme kontaktų, gavome atgalinio ryšio, kuris yra labai vertingas, nes ketiname skleisti žinią apie „Uperį“ visame pasaulyje ir toliau“, – įspūdžiais dalijosi P. Zaviša.

Kad dalyvavimas pasaulinio lygio konkurse lietuvių startuoliams ypatingai svarbus, sutinka Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos direktorė Roma Survilienė. Jos pastebėjimu, tokie konkursai, kuriuose prisistato beveik viso pasaulio atstovai, padeda garsinti Lietuvos vardą, plėsti akiratį ir suprasti, kokiomis globaliomis idėjomis gyvena kitos šalys.

Organizatorių nuotr.

„Uperis“ – pirmasis Lietuvoje srovės švytuoklinio kelto prototipas, varomas tik upės srovės jėga – keltas, kuriam nereikalingas joks kuras, jis lengvai transportuojamas, nekenksmingas gamtai ir netrukdo laivybai, be to – kainuoja gerokai pigiau nei tilto statyba.

Pasak tarptautinio konkurso „Creative Business Cup“ organizatorių, kūrybinės industrijos – viena veržliausių ir sparčiausiai augančių verslo sričių, tačiau kūrybinių industrijų atstovai susiduria su didesniais verslo iššūkiais, todėl konkursas skirtas kūrybinių industrijų antreprenerių verslumo įgūdžių stiprinimui, investuotojų paieškai ir tarptautiškumo skatinimui.

Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija tarptautinio konkurso „Kūrybinio verslo taurė“ nacionalinį atrankos etapą organizuoja jau ketverius metus. Atrankos nugalėtojas atstovauja Lietuvai tarptautinio konkurso, dar vadinamo kūrybinių industrijų pasaulio čempionatu, finale Kopenhagoje. Nacionalinio konkurso partneriai Lietuvoje yra „Versli Lietuva“, ISM Inovacijų bazė ir „Startup Lithuania“. Nacionalinį konkursą Lietuvoje dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Taip pat skaitykite:
„Uperis“

Vilniečiai išbandė keltą per Nerį

Pirmieji vilniečiai per Nerį jau kėlėsi „Uperiu“ – ekologišku, švytuoklinis upės srovės jėga varomu keltu pėstiesiems ir dviratininkams. Vienu metu juo gali keltis 5–6 žmonės, o kelionė per upę trunka kiek daugiau nei 2 minutes. Kelto kūrėjai planuoja, jog ateityje keltą bus galima išsikviesti telefonu naudojant mobiliąją aplikaciją. Pirmoji „Uperio“ kelionė vyko tarp Valakampių ir […]

Skaityti daugiau

Kelionėms per upę – nekasdienis transportas

Ar entuziastų grupės kuriamą srovės energijos keltą „Uperis“ priglaus tik Neris, ar jis „išplauks“ į platesnius vandenis, priklausys nuo kūrėjų ketveriukės Donato Sasiulio, Šarūno Šlektavičiaus, Justino Dūdėno ir Pauliaus Zavišos ambicijų ir kantrybės. O šių netradicinės susiekimo priemonės išradėjams išties nestinga. Apie tai, kaip idėjos tampa kūnu ir kiek kainuoja noras daryti gerus darbus, pokalbyje […]

Skaityti daugiau

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.