Blog

GEALAN BALTIC: 20 metų nuolatinių inovacijų ir kokybės

Jaunius Šileikis.

Vienintelė Baltijos šalyse PVC langų ir durų profilių gamintoja GEALAN BALTIC, Lietuvoje šiais metais žyminti veiklos 20-metį, iki šiol yra viena didžiausių tokio pobūdžio įmonių Šiaurės regione. Ji pelnytai vadinama inovacijų tiltu, per kurį į Šiaurės šalis atkeliavo ne viena pasaulinė inovacija, vėliau tapusi visos langų rinkos standartu.

Koncernas GEALAN – pirmaujantis Europoje plastikinių langų ir durų sistemų gamintojas, o GEALAN BALTIC – viena iš penkių koncerno gamyklų, veikianti ir kaip koncerno atstovybė Baltijos jūros šalių regione, taip pat Kaliningrado srityje, Baltarusijoje ir Ukrainoje. Per patį ekonominį sunkmetį daugiau nei tris milijonus eurų į pažangiausias gamybos technologijas investavusi ir į premium segmento gaminius nusitaikiusi bendrovė šiandien daugiau nei pusę pagaminamos produkcijos tiekia į bendrą koncerno sandėlį Vokietijoje.

GEALAN BALTIC vadovas Jaunius Šileikis sako, kad įmonė kokybės kartelę yra iškėlusi labai aukštai. Investuota į moderniausią Europoje žaliavos paruošimo liniją, o profilių gamyboje GEALAN BALTIC bene vienintelė naudoja tik pirminę, neperdirbtą žaliavą.

– Kokia buvo GEALN BALTIC veiklos pradžia ir į ką išaugo įmonė šiandien?

– Buvau vienas iš penkiolikos žmonių, prieš du dešimtmečius pradėjusių dirbti naujajame GEALAN koncerno padalinyje Vilniuje. Net vienuolika pirmųjų darbuotojų dar ir šiandien yra kartu su įmone, o iš viso moderniame 16 tūkst. kv. metrų ploto gamybos komplekse Trakų rajone dirba kiek daugiau nei šimtas žmonių. Po vienu stogu čia telpa ne tik žaliavos paruošimo ir laminavimo cechai, dvidešimt dvi profilių gamybos linijos, kuriose gaminama daugiau nei 300 rūšių skirtingos geometrijos profilių, bet ir produkcijos sandėliai bei administracija. GEALAN BALTIC pelnytai gali vadintis industrijos lyderiu regione – jos diktuojamos naujovės priverčia pasitempti konkurentus ir pastebimai keičia urbanistinį eksterjerą. Vien Baltijos šalyse iš GEALAN profilių kasdien pagaminama apie tūkstantis naujausias technologines ir dizaino tendencijas atitinkančių langų.

GEALAN BALTIC nuotr.

– Kai pradėjote veiklą, buvo pati plastikinių langų eros Baltijos šalyse pradžia. Kaip apibūdintumėte šį dvidešimtmetį – rinkos, klientų, pačios bendrovės pokyčius?

– Išties nuėjome ilgą, įdomų kelią ir visada buvome tie, kurie keliauja priekyje ir rodo kryptį. Koncernas GEALAN praktiškai pirmasis Baltijos šalių langų gamintojams pradėjo tiekti plastikinių langų ir durų profilių sistemas, o po keleto metų, įsteigus atstovybę Vilniuje, mes tęsėme naujovių nešėjo tradiciją. Pradėjome su tuomet vyravusia standartine 3 kamerų, 62 mm pločio profilių sistema ir po kelių metų pirmieji įpūtėme visiškai šviežių vėjų į rinką: pasiūlėme platesnę, 6 kamerų, 74 mm pločio sistemą, kuri gerokai pagerino gaminamų langų šilumos charakteristikas. Ji iki šiol yra viena populiariausių visame regione. Jau nuo 2012 metų siūlome dar pažangesnę, 6 kamerų, 83 mm pločio pasyvių namų (A+ klasės) standartus atitinkančią sistemą, o šįmet pristatome naujausią gaminį – GEALAN-KUBUS, kuris pradeda absoliučiai naują PVC langų ir durų konstrukcinių sprendimų erą. Taigi GEALAN BALTIC ne kartą įnešė kardinalių pokyčių. Žinoma, keitėsi ir rinkos poreikis: šiandien Baltijos šalyse naujausi produktai pasirodo kone tuo pat metu, kaip visoje Europoje, nebereikia laukti keleto metų, kol mūsų gamintojai ir vartotojai supras pažangaus gaminio atnešamą naudą ir įstengs jį įsigyti. Drįsčiau teigti, kad išprususi rinka – ir mūsų indėlis. Įdėjome begalę pastangų siekdami parodyti, kad prastos šilumos charakteristikos langai yra į balą išmesti pinigai: sutaupyti keletas šimtų eurų per porą metų iš kišenės išslys mokant brangiau už šilumą. Tiesa sakant, šįmet vietos rinkos poreikiai pranoko visus lūkesčius: jau dabar turime užsakymų naujajai sistemai. Bendradarbiaujame su kone šimtu langų gamintojų, pagrindiniai Lietuvos nekilnojamo turto vystytojai renkasi mūsų profilių langus.

– Neslepiate, kad bendrovės variklis, suteikiantis didžiausią konkurencinį pranašumą – inovacijos ir nuolatinės investicijos.

– Taip, tik dar pridurčiau, kad greta investicijų ir pažangiausių produktų mums padeda puikiai išvystyta logistikos sistema. Turime nuosavą transportą, pardavimai, gamyba ir sandėlis sutelkti vienoje vietoje, tad užtikrintai pirmaujame ir pagal produktų tiekimo ir aptarnavimo greitį. Ir, žinoma, jaučiame didelį palaikymą iš savo pagrindinių akcininkų, koncerno GEALAN – be jo vargu ar galėtume ryžtis drąsiems, ryžtingiems sprendimams. O kalbant apie investicijas, per pastaruosius dešimt metų mes investavome tikrai daug. 2008–2009 metais, kai visi aplink uždarinėjo sandėlius ir veržėsi diržus, užbaigėme kartu su Lietuvos verslo paramos agentūra vykdytą konkurencingumo skatinimo projektą, kuriam skyrėme ir nemažai savo lėšų. Jo rezultatas – nauja gamykla ir moderniausia Europoje žaliavos ruošimo linija. Žaliava yra plastikinių langų profilių sistemos kokybės pagrindas, nes profilių gamybos linijas gali nusipirkti bet kuri įmonė, tačiau be kokybiškos žaliavos, iš kurios liejami profiliai, jos duos nedaug naudos. Todėl šį sprendimą, kuris anuomet mažai kam buvo suprantamas, aš vadinu teisingiausiu žingsniu bendrovės istorijoje. Naujajame komplekse yra ir sandėlis, kuriame saugoma apie 80 proc. mūsų produkcijos, tai ypač vertina mūsų partneriai, nes reikalingus gaminius jie iš mūsų gauna itin greitai. Tai, savo ruožtu, leidžia jiems darbus vykdyti operatyviai ir be apmaudžios gaišaties, o juk kiekvienas statybų verslo dalyvis žino, kad laikas – pinigai.

GEALAN BALTIC nuotr.

– 2014 – 2016 metais investavote beveik po 2 milijonus eurų kasmet. Su kuo susijusios vėlesnės investicijos?

– Mes visada didžiąją dalį savo pelno investuojame, todėl ir galime žengti į naujas rinkas, augame, pristatome naujus produktus. Nemažai investicijų susijusios su rinkų geografijos pokyčiais. Dirbame su Baltarusija, Ukraina, Kaliningradu, tačiau šios rinkos sunkiai prognozuojamos, nestabilios. Dėl krizės Rusijoje tose rinkose turėjome praradimų, tačiau juos su kaupu kompensavome atsigręžę į Vakarų Europą. Koncerno GEALAN pardavimai joje nuolat didėja, o mes ilgu ir atkakliu darbu akcininkams sugebėjome įrodyti, kad Lietuvoje pagaminti profiliai visiškai atitinka aukštą kompanijos kokybės standartą. Tad jau keletą metų gaminame dalį Vakarų Europos šalims skirtų sistemų ir tiekiame į logistikos sandėlius Vokietijoje. O kiekviena nauja rinka susijusi su papildomomis investicijomis: skiriasi gamybai būtini sertifikatai, langų formos, net standartinė balta spalva kitokia. Pavyzdžiui, vien tam, kad galėtume gaminti profilius Prancūzijai, Vokietijai ir Olandijai, turėjome papildomai sertifikuoti savo gaminius pagal specifinius kiekvienos šios šalies reikalavimus, o tai nemažai kainavo. Dabar pusė mūsų produkcijos iškeliauja į centrinį koncerno sandėlį. Glaudesnis bendradarbiavimas su pagrindiniais mūsų akcininkais padeda ir išvengti smarkių gamybos svyravimų dėl sezoniškumo – tarkime, Lietuvoje sausio mėnesio pardavimai kone penkiskart mažesni, nei rugsėjo. Gamindami įvairioms rinkoms galime savo darbuotojams užtikrinti darbą ir stabilias pajamas visus metus, išlaikyti kompetentingus specialistus.

– Ar lengvai randate darbuotojų?

– Surasti gamybinio, techninio profilio žmogų gerokai sunkiau nei vadybininką. Juolab, gamybos specifika tokia, kad prieš pradėdamas dirbti su ekstruderiu (profilio gamybos linija) žmogus turi bent pusę metų pas mus pasimokyti. Labai stengiamės, kad kaita būtų maža, bendradarbiaujame su mokymo įstaigomis, esame vienas didžiausių darbdavių Trakų rajone. Prieš tai daug kalbėjome apie verslo sėkmei svarbią kokybę, produktus, inovacijas, bet visa ko pagrindas – žmonės, jų kompetencija, profesionalumas, atsidavimas įmonei. Tikrai nepameluosiu sakydamas, kad turime geriausius Rytų Europoje techninius specialistus. Verslą į priekį veda ir gebėjimas tinkamai komunikuoti su klientais, partneriais. Geras asmeninis vadybininkų, gamybininkų, rinkodaros specialistų, galiausiai, vadovų ryšys su atitinkamos grandies ir funkcijos sprendimų priėmėjais partnerių įmonėse – štai kas leidžia įgyti lyderio pozicijas ir auginti pardavimus. Juk pastatyti gamyklą ir perkelti ekstruderius – tik techninė dalis, tačiau nuo įrangos ir įrankių neatskiriama ir toji kita, žmogiškoji pusė, kuri konkurencinėje kovoje yra lemiamas ginklas. Netinkamai sumontuotas net pats kokybiškiausias langas bus nieko vertas, todėl tikrai daug laiko skiriame langų gamintojų švietimui, visokeriopai padedame jiems – tam, kad perėjęs per visas grandis, GEALAN langas galutiniam vartotojui tarnautų taip, kaip ir priklauso.

GEALAN BALTIC nuotr.

– Kokiomis nuotaikomis šiandien gyvena ir kaip į ateitį žvelgia GEALAN BALTIC?

– Šių metų pradžioje atvertėme dar vieną naują puslapį įmonės istorijoje – pagal unikalią ACRYLCOLOR technologiją pradėjome gaminti spalvotas PVC profilių sistemas. Koncernas GEALAN – vienintelis Europoje, spalvą išgaunantis ne tik laminuodamas rėmo paviršių, bet gamybos procese suliedamas du žaliavų sluoksnius – taip gaunama visiškai kitokios kokybės, atmosferos poveikiui atspari, ypatingai patvari, nesilupanti ir nesibraižanti spalva. Iki šiol šie profiliai buvo gaminami tik Vokietijoje, mes į šią technologiją jau investavome 1,5 mln. Eur. Dar viena naujovė – pristatome kelis dešimtmečius lauktą ištisinio stiklo sistemą GEALAN-KUBUS, kurioje sutelktos visos koncerno inovacijos, ji atvers visiškai naujas plastikinių langų dizaino galimybes architektūroje. Viena iš jos ypatybių – itin siauras rėmas ir paslėpta varčia (to PVC sistemose dar nebuvo), tad pastatus bus galima projektuoti taip, kad matytųsi tik stiklas. Taigi įmonės dvidešimtmetį pasitinkame su tikrai jo vertomis naujovėmis. O paklausos tendencijos gana aiškios, ir jos mus džiugina: rinka, ypač Lietuvoje, labai kryptingai eina pažangumo, kokybės link. Langas jau vertinamas ne tik kaip itin svarbus funkcinis, bet ir dizaino elementas, tad dažniau renkamasi spalvotus rėmus. Pigių sistemų, kurių šilumos charakteristikos prastos, praeitais metais Lietuvoje nepardavėme nei vieno metro, o ypatingomis energetinio efektyvumo savybėmis išsiskiriančio mūsų premium klasės produkto – sistemos GEALAN S 9000 – pardavimai praeitais metais ūgtelėjo nuo 5 iki 20 proc. Tad nusiteikę esame tikrai optimistiškai, planuojame sveiką dešimties procentų augimą ir į ateitį žvelgiame drąsiai.

GEALAN BALTIC nuotr.

GEALAN BALTIC inf.

 RĖMĖJO TURINYS 

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.